måndag 24 maj 2010

Ett lyxigt jobb

Vimmelkantig efter en lång dag med mycket diskussioner och långa resor.

Ibland när jag sitter på kontoret och planerar, redovisar och administrerar glömmer jag bort vilket fantastiskt jobb jag har och hur privlliligerad jag är att få möta och ta del av så många människors tankar och åsikter.

Dagens workshop med anställda inom Eskilstuna kommun var mycket trevligt, roligt och inspirerande. Jag tar med gruppens positiva inställning och förmåga att se möjligheter till förändring. De tog med sig interaktiva metoder - något som de vill använda på personalmöten osv, forumspel för att lösa problem på sina arbetsplatser och hur vi alla tolkar och bedömer situationer och personer på så olika sätt utifrån vår egen bakgrund och våra värderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar